رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد: ترافیک تهران رو به افزایش و با یک شیب ملایم در حال حرکت است تا در نهایت به اول مهر برسد، در شرایطی که درحال حاضر تعداد وسایل نقلیه در شهر تهران ۸ برابر ظرفیت معابر شهر است.

ترافیک تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران درباره افزایش ترافیک شهر تهران در این روزها و همچنین پیش‌بینی‌ها درباره تشدید این موضوع با آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر و اربعین، ضمن اشاره به برخی تمهیدات ترافیکی، تأکید کرد که مشکل ترافیک در شهر تهران راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد. ترافیک تهران رو به افزایش و با یک شیب ملایم در حال حرکت است تا در نهایت به اول مهر برسد، در شرایطی که درحال حاضر تعداد وسایل نقلیه در شهر تهران ۸ برابر ظرفیت معابر شهر است.

راه‌حل‌های علمی و سرمایه‌گذاری

رئیس پلیس راهور تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌ها، ضمن تأکید براین موضوع که مشکل ترافیک تهران هرسال با اضافه شدن وسایل نقلیه جدید و از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده درحال افزایش است، گفت: «پلیس و شهرداری هرکاری از دست‌شان برآمده انجام داده‌اند، اما تا زمانی که امکانات و معابر و تجهیزات و... ما متناسب با شرایط تغییر نکند و تقویت نشود، بیشتر از همین کارهایی که انجام شده و در دست اقدام است، نمی‌شود اقدامی برای کاهش ترافیک شهر انجام داد. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، ترافیک تهران راه‌حل علمی دارد. طرح‌های مختلف ترافیکی در حال انجام است، اما ترافیک تهران راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد.»

او افزود: «تا زمانی که حمل‌ونقل عمومی ما نتواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد و مردم را ترغیب کند که به جای استفاده از خودروهای شخصی با مترو و اتوبوس و تاکسی رفت‌وآمد کنند، شاهد تردد خودروهای تک سرنشین درمعابر خواهیم بود.»

ساعت اجرای طرح ترافیک

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره احتمال تغییر ساعت و اجرای محدوده طرح ترافیک که این روزها خبرهایی درمورد آن به گوش می‌رسد هم گفت:«هرچند افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت ۱۷ به ۱۹ می‌تواند تا حدودی در کاهش ترافیک مؤثر باشد، اما از آنجا که این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای مردم شود، هم پلیس راهور و هم شهرداری تهران فعلا درخواستی برای افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک نداریم.»

او افزود: «با افزایش ساعت طرح ترافیک مردم برای تردد در محدوده مرکزی شهر مجبور می‌شوند به مترو و اتوبوس و تاکسی رجوع کنند و در نتیجه شاهد افزایش ناگهانی تعداد مسافران خواهیم بود. این درحالی است که حمل‌ونقل عمومی تهران درحال حاضر ظرفیت و توان پذیرش چنین افزایش ناگهانی را ندارد.»

 مسئولیت جرثقیل‌های امداد خودرو

سردار حمیدی با اشاره به این موضوع که از وزارت کشور درخواست شده مسئولیت جرثقیل‌های امدادخودرو مانند سابق به شهرداری واگذار شود، گفت: «ساماندهی جرثقیل‌های مستقر در بزرگراه‌ها که مدت‌ها به حال خودش رها شده بود در دستور کار قرار گرفته است. وزارت کشور و وزارت صمت در دولت قبل وظیفه ساماندهی جرثقیل‌های امداد خودرو و بارکش‌ها را از شهرداری‌ گرفتند و به اصناف واگذار کردند، اما اصناف در انجام این مسئولیت موفق نبود و متأسفانه وضعیت روزبه روز بدتر شد و نارضایتی مردم را به‌دنبال داشت. با توجه به اینکه مشاهده شد متولیان امر نمی‌توانند این کار را انجام دهند، جلساتی را با استانداری و شهرداری برگزار کردیم و قرار شد با جرثقیل‌هایی که در طرح ساماندهی نیستند برخورد شود.»

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: «بعد از بررسی‌های لازم به ۴شرکت مجوز داده شده است تا در این زمینه فعالیت کنند و از چند روز آینده با جرثقیل‌های غیرمجاز برخورد می‌کنیم و توقیف خواهند شد. شهرداری تهران هم اعلام آمادگی کرده تا دوباره مسئولیت ساماندهی جرثقیل‌های امدادی را برعهده بگیرد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.»

رئیس پلیس راهور تهران: خودروهای تهران ۸ برابر ظرفیت پایتخت است | ساعت اجرای طرح ترافیک افزایش می‌یابد؟

کد خبر 702010
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    ----تخلفاتی مانند پارک خود روی شخصی در کنار معابر عمومی و خیابان های اصفهان زیاد به چشم می خورد. ----فرهنگ سازی نشده که مردم سرمایه ی خود را به گردش بیاورند و در کنار خیابان های عمومی اصفهان پارک ننمایند. ----اگر شهرک سازی و شهرک های نو و جدید شروع به ساخته شدن نماید مقدار زیادی از نقدینگی جذب خواهد شد. ----باید دولت + شهرداری اصفهان اوراق مشارکت عمومی را جهت شهرک سازی در اطراف کلان شهر صنعتی اصفهان شروع نمایند تا مقدار زیادی از نقدیگی سرگردان به حرکت و گردش بیافتد. ----یا اینکه در نقاط محروم و مرزی کشور شهرک سازی نو + جدید ساخته بشود تا از تراکم ساختمان + تراکم خود روی شخصی + الودگی هوا کسر بگردد. ---اگر دانشمندان ایرانی زور این کار ها را ندارند باید با مشارکت بخش خارجی این کار به پایان برسد. ......